Wprowadzenie »Montessori Plus»Geografia Montessori Plus » Belki Numeryczne Montessori Zestaw
Pełna specyfikacja
Belki Numeryczne Montessori Zestaw
Materiał, który szczególnie dobrze nadaje się na początek ćwiczeń matematycznych. Przekazuje znaczenie każdej liczby od 1 do 10 w oparciu o długość każdego pręta numerycznego. Ten duży wariant nadaje się szczególnie do prac na podłodze.
Dorosły przedstawia poszczególne słupy i nazywa je ich wartością. Najmniejszy kij ma wartość 1, największy pałeczka wartość 10. Zadaniem dziecka jest wtedy ułożenie ich w odpowiedniej kolejności lub znalezienie poszczególnych patyczków według ich wartości.
Zastosowanie, zalety, obszary zastosowania tego materiału Montessori:
- Rozpoznawaj połączenia od długości do wartości
- Zrozum liczby 1-10
- ćwicz sekwencję numerów
- Przećwicz porządkowanie niebieskich/czerwonych pasków według wartości
- Materiał Montessori dla dzieci od 3 lat
- Rozmiar przechwytywania liczb
Zakres materiału Montessori:
10 patyczków, niebieski/czerwony, drewno (największe: ok. 100 x 2,5 x 2,5 cm, najmniejsze: 10 x 2,5 x 2,5 cm)
10 tablic z numerami 1 - 10, drewno, ok. 7 x 6 cm
Przewodnik po dużych słupkach numerycznych
Pałki są układane w tasowane na dywanie. Dorosły bierze najdłuższy, przesuwa ręką po barze i kładzie go przed sobą.
Następnie bierze następną krótszą, przesuwa po niej ręką i kładzie ją w lewo pod pierwszą.
Kontynuuje to aż do najkrótszego bieguna.
Schody powstałe w wyniku różnic w długości są teraz zilustrowane podążając za ręką.
W celu sprawdzenia sukcesu osoba dorosła bierze najkrótszy pasek i umieszcza go na następnym większym. Oba pręty razem dają teraz długość następnej.
Następnie patyki są ponownie tasowane i podawane dziecku.
Lekcja w trzech krokach:
Krok pierwszy - To jest... :
Dorosły bierze najmniejszy pasek i dwa kolejne największe i kładzie je na stole.
Wyciąga kij, na przykład trzy, i zaczyna je liczyć z naciskiem. Aby to zrobić, lewą ręką (jednym) chwyta pierwsze czerwone pudełko na drążku, następnie prawą ręką (dwa) niebieskie pudełko, a lewą ręką (trzy) ostatnie pudełko. Tak traktują się wszystkie trzy wędki. Następnie kijki są ponownie odkładane.
Teraz przesuwa dłonią po kijach i głośno mówi ich wartość, np. To jeden - To dwa - To trzy.
II etap - Pokaż mi... :
W zależności od bezpieczeństwa dziecka poprzeczki można przetasować. Proszę, daj mi trzy - Proszę połóż jedną na krześle - Proszę, daj mi dwie - Proszę, weź trzy i umieść je obok jednego...